💎 با پرداخت نقدی، ۵٪ تخفیف ویژه روی تمامی محصولات دریافت کنید! 🌟

بررسی خواص مس

Sunday، ۱۵ Amordaad ۱۴۰۲

خواص مس برای بدن چیست؟ آیا می توان در ظروف مسی غذا خورد؟ شاید سوالاتی از این قبیل برای شما هم پیش آمده باشد. پاسخگویی به این سوال دغدغه بسیاری از افراد است. به ویژه زمانی که قصد خرید ظروف مسی مثل خرید مس و پرداز را دارید دانستن خواص مس، مضرات و فواید مس برای بدن انسان اهمیت زیادی می یابد.

مس فلزی قرمز رنگ با رسانایی گرمای بسیار زیاد است که از آن برای ساخت انواع ظروف و لوازم دکوری استفاده می شود. استفاده از مس برای ساخت ظروف مسی به هزاران سال پیش بر می گردد. حتی در آن دوران نیز به دلیل خواص درمانی مس استفاده از ظروف مسی از محبوبیت بالایی برخوردار بودند. همانطور که امروزه نیز چنین است. به عبارتی، می توان گفت مس از گذشته تاکنون جزء جدایی ناپذیری از ظروف تزئینی و وسایل دکوری می باشد. به طوری که نمی توان به سراغ خرید ظروف فیروزه کوبی یا خرید ظروف روکش نقره رفت اما جنس مسی را انتخاب نکرد. اما تاثیر مس بر بدن چگونه است؟ در ادامه به فواید شگفت انگیز و خواص مس خواهیم پرداخت.

فواید شگفت انگیز و خواص مس برای بدن انسان

مس تاثیر زیادی روی سلامتی انسان دارد؛ زیرا وجود این عنصر برای حیات بدن ضروری است. به همین دلیل، به طور طبیعی نیز در بسیاری از بخش های بدن مثل ماهیچه ها، کبد و استخوان ها وجود دارد. از جمله خواص مس برای بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواص مس برای بدن جهت جلوگیری از آرتروز

از فواید شگفت انگیز و خواص مس می توان به پیشگیری از آرتروز اشاره کرد. مس به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، باعث کاهش دردهای مفاصل و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. بعلاوه، تحقیقات نشان داده که نوشیدن آب با ظروف مسی می تواند برای درمان ورم مفاصل و آرتروز تاثیرگذار باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که از درد مفاصل رنج میبرید خرید ظروف مس و پرداز می تواند برایتان مفید باشد.

شادابی و رفع کسالت

خواص مس چیست؟ ظروف مسی دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. به همین دلیل، نوشیدن آب در ظروف مسی باعث شادابی و نشاط بدن و رفع کسالت می شود. همچنین، تاثیر بسزایی روی افزایش جذب آهن در بدن دارند.

خواص مس برای بدن جهت کلاژن سازی

از جمله خواص درمانی مس، افزایش کلاژن سازی پوست می باشد. زیرا مس با فعالسازی آنزیم ساخت کلاژن تاثیر زیادی روی افزایش سطح کلاژن و الاستین بدن دارند. در نتیجه، مس به واسطه افزایش کلاژن سازی باعث می شودذ پوست شاداب تر و بانشاط تر به نظر برسد. همچنین، باعث ترمیم پوست و جوانسازی آن می شود.

سلامت قلب و عروق با خواص مس

یکی دیگر از خواص درمانی مس، حفظ سلامت قلب و عرق است. وجود این ماده معدنی در ظرف مسی نقش کلیدی روی سلامت قلب و عروق دارد و باعث پیشگیری از بیماری های قلبی مثل سکته قلبی، تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول و جلوگیری از بیماری های قلبی می شود. همچنین، علاوه بر تاثیر مس بر بدن جهت تنظیم فشار خون باعث پیشگیری از کم خونی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

سنتز ملانین با خواص مس

خواص مس چیست؟ مس تاثیر زیادی روی تولید ملانین در بدن دارد. همانطور که می دانید ملانین رنگدانه های پوست، مو و چشم را شامل می شود. اگر از سفیدی موهای خود رنج می برید مس می تواند روند سفیدی موها را به تاخیر بیندازد. زیرا باعث افزایش تولید ملانین شده و باعث می شود دچار سفیدی زودرس موها نشوید.

بهبود یادگیری

یکی دیگر از تاثیر مس بر بدن، تحریک تولید میلین در بدن می باشد. در نتیجه، سرعت عملکرد مغز افزایش داده و باعث یادگیری بهتر افراد می شود. همچنین خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش می دهد.

افزایش سطح انرژی بدن

مس چه خاصیتی دارد؟ افرادی که از ظروف مسی استفاده می کنند و آب را با ظروف مسی می نوشند پرانرژی تر از قبل خواهند بود. زیرا مس به سنتز ATP کمک کرده و با افزایش سطح انرژی در بدن باعث می شود احساس خستگی و بی حالی نداشته باشید.

مس چه خاصیتی دارد؟

علاوه بر مواردی که بیان شد در پاسخ به این سوال که مس چه خاصیتی دارد و خواص مس چیست می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

· پیشگیری از پوکی استخوان

· بهبود عملکرد سیستم ایمنی

· افزایش تولید گلبول های قرمز خون

علائم کمبود مس

از مهمترین علائم کمبود مس در بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· احساس سوزن سوزن شدن کف دست و پا

· خستگی

· کم خونی

· مشکل در یادگیری یا فراموشی مطالب

· حساسیت به سردی هوا

· رنگ پریده بودن

· سفیدی زودرس موها

· ضعیف شدن چشم ها

مس را از کجا می توان دریافت کرد؟

مس در بدن به میزان کمی وجود دارد. این در حالیست که وجودش برای سلامت قسمت های مختلف بدن ضروری است. از آنجایی که بدن نمی تواند مس را سنتز کند لازم است آن را از طریق منابع غذایی دریافت نماید. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از ظروف مسی و نگهداری آب در آن است. اگر در ظرف مسی آب بریزید به طوری که چند ساعت در آن بماند یون های مس در آب آزاد می شوند. در نتیجه می توان با نوشیدن آن آب مس بدن را تامین کرد. به همین دلیل توصیه می شود از انواع ظروف مسی برای نگهداری آب استفاده کنید. آبی که در یک ظرف مسی نگهداری شده باشد دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی، ضد میکروبی و ... است زیرا در این آب عنصر مس وجود دارد.

انواع ظروف مسی

ظروف مسی انواع مختلفی دارند که از آنها می توان برای تامین مس مورد نیاز بدن استفاده کرد و از خواص مس بهره برد. از جمله پرطرفدارترین ظروف مسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· سرویس چای خوری مس و پرداز

· سرویس چای خوری فیروزه کوب

· پارچ مس و پرداز

· کاسه مس و پرداز

· تنگ شربت خوری فیروزه کوب مسی

· تنگ تک شاخ سیاه قلم گل و مرغ

به طور کلی ظروف مسی در طرح های مختلفی وجود دارند از سرویس چای خوری مس و پرداز گرفته تا آجیل خوری های مسی، کشکول مسی، کاسه مسی و ....

از زیباترین ظروف مسی می توان به ظروف ترکیب فیروزه و مس و ظروف مس و پرداز اشاره کرد.

ظروف مس و پرداز

ظرف مس و پرداز از هنرمندانه ترین ظروف مسی به شمار می رود و یک نوع صنایع دستی لوکس و ارزشمند می باشد. در این نوع ظرف مسی از میناکاری روی ظرف مسی استفاده شده است. این نوع ظرف دارای طرح ها و نقوش بسیار زیبا و چشم نوازی است و از آن می توان حتی به عنوان یک وسیله دکوری و تزئینی نیز استفاده کرد.

ظروف فیروزه کوب

در ظرف فیروزه کوب مسی از هنر فیروزه کوبی روی مس استفاده شده است. برای ساخت این نوع ظرف هنری زیبا از سنگ های فیروزه استفاده می کنند که زیبایی و جذابیت ظرف مسی را چندین برابر می سازد. در این نوع ظرف از خواص سنگ فیروزه نیز در کنار مس می توان بهره برد.

نکات خرید و نگهداری از ظرف مسی

· در انتخاب و خرید ظرف مسی دقت نمایید که دارای لعاب بوده و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد.

· ظرف مسی برای نگهداری غذای گرم و اسیدی مناسب نیست. بنابراین تا حد امکان سعی کنید در این نوع ظرف غذاهای اسیدی یا گرم قرار ندهید.

· جهت شستشوی این نوع ظرف باید دقت نمایید که خط و خشی روی آن نیفتد.

· اگر قصد دارید ظرف مسی خود را بشویید پس از شستشو سریعا آن را خشک نمایید.

شما می توانید برای خرید انواع ظروف مسی، خرید ترمه، خرید خاتم کاری و خرید آینه و شمعدان به فروشگاه انلاین سانیا گالری مراجعه کنید.

سلام وقتتون بخیر. یه سوال داشتم. میخاستم بدونم این ظروف مسی که با حرارت تغییر رنگ میدن استفاده ازشون برای پخت غذا مشکلی که نداره؟

محمدیان

سلام ممنون میشم راهنماییم کنید که چطور میتونم نمونه کار های بیشتری از ظروف مس و پرداز ببینم؟

مهین دولتشاهی

سلام. این ظروف کیفیت کافی رو دارن طوری که با قرار گیری روی شعله مستقیم تغییر رنگ ندن؟ آخه من قبلا از بیرون یه ظرف مسی خریدم بعد از یکبار گذاشتن روی شعله به طور کامل رنگش رو از دست داد

فاطمه صدیقی

مس توی خونه ایرانی خیلی ضروریه و ظروف مسی اصالت خانه های ایرانیه

آذردخت اسلامی
دکمه شناور اجتماعی
Social Media Icon
اقساط بدون کارمزد
WhatsApp پیام در واتساپ Instagram اینستاگرام فروشگاه Telegram شرایط فروش اقساط بدون کارمزد